كد مطلب: 33097
تاريخ انتشار: 12 آبان 1397 ساعت 08:05

فرش ایران بازار آمریکا را از دست داده/فرش دستبافت پرچم دوم ایران است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه کیش می‌تواند بستر صادرات فرش باشد البته اگر موانع برداشته شود، گفت: هرگاه ایمان آوردیم فرش دستبافت پرچم دوم ایران است آنگاه در نگهداری از آن همچون پرچم ایران تلاش خواهیم کرد.

 


معصومه آقاپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز ملی فرش و سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: کیش می‌تواند بستر صادرات و پردازش فرش دستباف شود البته اگر موانع صادرات به این جزیره همچون عوارض برداشته شود و نقل و انتقالات کاملا عادی باشد، در غیر این صورت کیش با خارج از کشور فرقی نخواهد کرد و نمی‌تواند بستر صادرات شود لذا باید بتوان کالا را همچون یک شهر معمولی به آن وارد کرد.

باید در مورد انتقال کالا از کیش به خارج از کشور  شرایط مناسب‌تری فراهم کرد
شرایط تردد آسان خارجی‌ها به جزیره کیش فراهم شود تا از فرش دستباف ایران استقبال شود

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مسئله دیگر این است که باید شرایط تردد آسان خارجی‌ها به جزیره کیش فراهم شود به‌عنوان مثال هیچگونه ویزایی از آن‌ها برای ورود به این جزیره دریافت نشود و در مورد انتقال کالا از کیش به خارج از کشور نیز شرایط مناسب‌تری فراهم کرد.
معصومه آقاپور علیشاهی

فرش دستبافت پرچم دوم ایران است

وی معتقد است هرگاه ایمان آوردیم فرش دستبافت پرچم دوم ایران است آنگاه در حفظ و نگهداری از آن همچون پرچم ایران تلاش خواهیم کرد و این بهترین ابزار در مقابل جنگ نرم و جنگ اقتصادی خواهد بود.

آقاپور درخصوص اینکه سازمان ملی فرش و منطقه آزاد تجاری کیش باید مسیر مشخصی را برای رسیدن به درآمد و اشتغال طی کنند، افزود: ایجاد سازکارهای لازم بازار رقابتی، رفع محدودیت‌ها و ورود مواد اولیه درجه یک به جای مواد اولیه چینی از جمله اقداماتی است که باید به آن اهتمام ورزید.

فرش دستباف به‌عنوان کالایی برای رونق کسب و کار و اشتغال‌زایی

این نماینده مجلس از فرش دستباف به‌عنوان کالایی برای رونق کسب و کار، اشتغال‌زایی، افزایش سهم بازار و توسعه صادرات غیرنفتی نام برد و گفت: راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی فرش دستباف، راه‌اندازی مرکز ذخیره‌سازی فرش دستباف، برگزاری نمایشگاه سالانه صادرات فرش دستباف، برگزاری همایش‎ها و کارگاه‌های آموزشی بازاریابی بین‌المللی فرش دستباف، ایجاد کمپین تبلیغاتی فرش دستباف از جمله اقداماتی است که مسئولان باید در جریان این تفاهم مورد توجه و تحقق قرار دهند.

فرش ایران بازار آمریکا را به دلیل گرانی محصول نسبت هندوستان، پاکستان و افغانستان از دست داده

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی در رابطه با وضعیت کنونی بازار فرش بیان کرد: فرش ایران نسبت به رقبا همچون هندوستان، پاکستان و افغانستان گران است لذا قادر نیستیم با آن‌ها رقابت کنیم به طوری که بازار آمریکا را هندوستان با فرش‌های ارزان خود در دست گرفته است./

پایان پیام
آخرین اخبار