كد مطلب: 32886
تاريخ انتشار: 10 مهر 1397 ساعت 10:52

تنها راهکار توسعه ورزش مدارس؛ تخصیص ۱۵درصد از ۲۷صدم درصدِ مالیات بر ارزش‌افزوده

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از حذف معلم ورزش از مقطع ابتدایی، گفت: تخصیص ۱۵ درصد از ۲۷ صدم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تنها راهکار توسعه ورزش در مدارس است.

زهرا سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از حذف معلم ورزش از مقطع ابتدایی، گفت: یکی از مسائلی که نشاط اسلامی را در جامعه گسترش می‌دهد ورزش است در حالیکه آموزش و پرورش به این ظرفیت بی توجه است بایستی دولت در این زمینه تدابیر ویژه‌ای بیندیشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهمیت ورزش به قدری زیاد است که باید پیش از مدرسه نیز به آن توجه شود، افزود: نگاه ویژه به تربیت بدنی در مدارس در تمامی رده‌های سنی به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی فارغ از بحث‌های جنسیتی اثرگذاری بالایی دارد.

با ورزش می‌توان مسائل درسی را به دانش‌آموزان آموزش داد

وی با بیان اینکه انرژی کودکان بسیار است و ورزش بهترین مسیر برای مصرف این انرژی است، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از مدارس درس ریاضی در زنگ ورزش تدریس می‌شود در صورتی اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ریاضی، علوم یا دروس دیگر را بیاموزند باید در وهله اول به ورزش و روحیه آنها توجه کنیم. در بسیاری از کشورهای دنیا از زنگ ورزش برای آموزش مسائل تفهیمی استفاده می‌کنند در حالیکه در ایران استفاده از این فرصت مغفول مانده است.

مسائل اساسی در ابتدایی؛ آموزش مهارت‌های زندگی و توجه به ورزش

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: دو موضوع در مدارس ابتدایی از ضرورت‌هاست؛ آموزش مهارت‌های زندگی که با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی نیاز جامعه امروزی است و دیگری ورزش که برای داشتن نسلی بانشاط و سالم باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود.
بسیاری از قهرمانان بین‌المللی افرادی هستند که در سال‌های گذشته در مدارس ورزش را شروع کردند. بی توجهی به ورزش درمدارس از دست رفتن استعداهای برتر در این زمینه است

توجه به ورزش در میان جمعیت دانش‌آموزی، مهمترین رویکرد کشورهای توسعه یافته است

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به ورزش و تربیت بدنی در میان جمعیت دانش‌آموزی، مهمترین رویکرد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان است، خاطرنشان کرد: توسعه ورزش در میان دانش‌آموزان و جمعیت نوجوان و جوان کشور می‌تواند نقشی تعیین کننده در سلامت و شادابی نسل نوجوان و جوان و افزایش ضریب هوشی در جهت یادگیری مطالب علمی و به دنبال آن توسعه علمی در کشور داشته باشد.

کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزش و کمبود معلمان تربیت بدنی مهمترین موانع رشد و توسعه ورزش در مدارس

وی کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزش و کمبود معلمان تربیت بدنی را مهمترین موانع رشد و توسعه ورزش در مدارس دانست و ادامه داد: بسیاری از قهرمانان بین‌المللی افرادی هستند که در سال‌های گذشته در مدارس ورزش را شروع کردند. بی توجهی به ورزش درمدارس از دست رفتن استعداهای برتر در این زمینه است.

تخصیص 15 درصد از ۲۷ صدم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تنها راهکار توسعه ورزش در مدارس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات 15 درصد از ۲۷ صدم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ماده 94 قانون برنامه ششم به آموزش و پرورش، تاکید کرد: متاسفانه گزارش شفافی از وضعیت تخصیص اعتبارات این حوزه به مجلس ارائه نشده است؛ با ارائه گزارش‌های مناسب، مجلس از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات آگاه می‌شود و متناسب با این گزارش‌ها نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

ورزش راهی برای حل معضل چاقی دانش‌آموزان

سعیدی معتقد است تغییر شیوه زندگی به‌ویژه علاقه کودکان به غذاهای پرکالری جذاب با ترکیبات نامطلوب، مصرف میان وعده‌ها و غذاهای چرب و شیرین، کاهش مصرف مواد غذایی دارای فیبر و عدم تحرک باعث بروز پدیده ی چاقی شده است  که این مشکل را م‌ توان با توسعه ورزش در مدارس تا حدودی حل کرد.

ورزش کارگروهی را به دانش‌آموزان می‌آموزد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تربیت بدنی می‌توان زمینه‌های اجتماعی شدن کودکان را فراهم کرد. ساعت‌های ورزش در مدارس زمان مناسبی است که کودکان به بازی و فعالیت گروهی بپردازند. در کلاس درس به دلیل اینکه بیشتر معلم در حال صحبت و تدریس است ارتباط بین دانش‌آموزان به خوبی امکان پذیر نیست اما در ساعات ورزش دانش‌آموزان آزاد هستند و می‌توانند با رهبری معلم کارهای بدنی را به صورت گروهی انجام دهند در نتیجه کارگروهی را نیز می‌آموزند.
آخرین اخبار